بهین طرح سپاهان
مسکونی، تجاری، اداری
مهندسی
کارفرما: سازمان میادین اصفهان
سال: 1395
موضوع: طراحی سازه و فنداسیون و سازه نگهبان
بازار بزرگ موتور و دوچرخه اصفهان به متراژ 70000 متر مربع
 
   |   

  •  کلیات
بازار بزرگ موتور و دوچرخه اصفهان به متراژ 70000 متر مربع واقع در خیابان سروش اصفهان شامل 3 زیرزمین و 5 طبقه است. کل مجموعه با درز به سه ساختمان جدا تقسیم شده و طراحی این سازه دارای پیچیدگی های خاصی است.
  •  ویژگی های طرح 
 در این پروژه سقف ها به صورت دال دوطرفه با قالب ماندگار طراحی شده است، دهانه های 20 متری در نقاط متعدد ساختمان وجود دارد که نحوه کنترل توزیع بارها و تغییر شکل هل در این نواحی با نوآوری همراه بوده است به نحوی که با پرهیز از افزایش غیرمنطقی ابعاد تیرها توانسته طرحی به مراتب منطبقتر با معماری و سبکتر از روش های معمول ارائه داد.
طراحی سازه نگهبان شمع با پشت بند برای گود 16 متری نیز با نکات قابل توجهی همراه بوده است. در این گود با توجه به وضعیت نامناسب خاک منطقه (طبق گزارش ژئوتکنیک بستر) و همچنین سازه های حساس اطراف گود تدابیر ویژه ای لحاظ شده است. از سوی دیگر وسعت پروژه اجازه مصرف بی رویه و استفاده از روشهای معمول اجرای سازه نگهبان را نمی داد. همچین استفاده از روش های مهار گود مانند نیلینگ و انکراژ به دلایل حقوقی امکانپذیر نبوده است. از این رو با ارائه یک طراحی ویژه برای گود مذکور علاوه بر ارائه یک طرح اقتصادی باز نمودن فضا جهت عملیات ساخت میسر شده است. در این مورد فاصله قابهای پشت بند دار 5 متر می باشد که توسط تراس های عرضی دوخته شده اند.
© طراحی و پیاده سازی توسط w3develop.com
با عرض پوزش، بار گذاری صفحه با مشکل مواجه شده است.
لطفا مجدداً تلاش نمایید.